December 19, 2013

CYNOTIC SPELL?

salam,
hari ini saya nak share dengan korang tentang perkara ini.
pada zaman moden ini perasan tak, sanagt banyak penyakit2 moden,
so anak aku pon tak terkecuali terkene tempiasnye.
ni kisah baby girl aku yang berusia 11 bulan itu.
for the first time, its happen im so BLUR, SCARE & just xtaw nak buat ape 
even i know the basic of CPR/ DR.ABC and so on.
huh.....cam ni cynotic spell ini bukan la penyakit tapi keadaan di mana 
oksigen dalam darah tidak cukup, that may cause blue in her lips, mouth, 
but on hand and kaki aku xperasan la..sebab time tu kompom aku tengah 
gelabah gile sampai ketaq habis lutut ni.




#kejadian pertama
semasa itu, aku berada di rumah dalam berlaku bulan 9
qaseh nangis then aku bangun  and buatkan die susu.
ketika itu, die dok main atas lantai tibe2 aku dengar die nagis kuat jugak tp
xsampai beberapa saat aku pon pergi kepada die, dan aku tgk die diam, lembik, & cam x bernafas.
aku takut, aku jerit2 paggil sume yang kt rumah.
aku xmampu buat ape sbb cemas hanya jolok mulut die sbb aku ingat die choking,
then xde benda plak, cepat2 aku angkat die jerit2 panggil die sambil tepuk2 belakang die.
ya allah, time tu aku ingat aku xdpt jumpa anak aku lg.
dalam seminit, baru die cam bernafas, tp badan still lembik and merenggek2.
syukur, tapi pastu die okey cam biasa. siap main2 lagi.
so aku ingat biase jer, aku langsung xbawa pergi ke klinik.

#kejadian kedua
masa itu, aku baru lepas mandi then mase tgh pkai bju aku terdengar suara
qaseh menangis.. aku biar je la sbb mak aku ngah boh die dalam buaian.
then, tibe2 mak aku jerit paggil aku kuat2, 
pastu masa aku dtg tgk die diam cam kali pertama. 
mase tu husband aku kt rumah, then aku jerit panggil die.
aku takut sangat, pastu husband aku amik qaseh tepuk2 belakang die n paggil die kuat2.
ya allah, aku benar2 buntu knp jadi cam tu.
dalam keadaan takut tu aku kuat kan diri pergi peluk die kuat2, and paggil2 die.
ya allah jgn uji aku cam ini, sbb aku xkuat utk tgk anak aku sakit.
after that, she oke cam dulu gak boleh main & gelak. just on that time je die jadi cam
tak bernyawa.

#kejadian ketiga
masa ini berlaku aku tiada di rumah,
hanya mak aku di rumah.
ya allah..betapa risaunya aku bile maka ku yang
ade darah tinggi tu terpakse handle kejadian cam ni.
mak aku xtelefon aku lgsung, malam tu baru bgtaw aku.
okey kali ini aku nekad pergi hospital & jumpa pakar terus.
okey, setelah check & scan jantung.
anak aku normal & xsakit ape2. tapi dieorang just can name it as * cynotic spell*
and advice aku supaya jangan bg anak aku nagis kuat2 or lama, bagi je ape die nak,
and telefon ambulans immediately when its happen.
but if its happen again, i cant do anything, just can hugging her, tepuk2 die and pggil name die.

~Ya allah, kuat kan diri ku, semoga anak aku tiada ape2 di mase depan, 
im so scare if its happen again, DR said want admit hospital & scan her brain.
im just can pray, hope nothing will happen.amin!




No comments:

Post a Comment